07 decembra 2008

Moje prvé volanie do firmy ...

Ani som sa nenazdala a už prišiel ten čas a okamih, kedy som sa mala i ja odhodlať zavolať do niektorej z firiem, ktoré som mala na výber J
Na rady našich OLDiekov som postupovala nasledovne. Vybrala som si teda jednu firmu a začala som hľadať rôzne informácie o nej, ako napríklad kde sídli, kto je konateľom, koľko rokov už je trhu a čím sa zaoberá a či spolupracuje aj so zahraničím alebo či ma pobočky aj v zahraničí. Taktiež, celkom dôležité bolo zistiť, s akými ďalšími firmami spolupracuje a aká je história firmy. Všetko som si zapisovala na papier, aby som to mala pekne na kope.

Jednu časť som mala za sebou. Ďalším zaujímavým bodom bola simulácia rozhovoru, teda, ako by taký rozhovor mal prebiehať. Pravdu povediac, nie je na tom nič ťažké. Stačí sa pozdraviť, predstaviť, vypýtať si osobu, ktorú potrebujeme a už to ide samo. Základom je DOHODNÚŤ schôdzku, takže sa nemusíte ako NEWIES obávať toho, že však ani neviete čo im chcete povedať, nakoľko sme v AIESECU len krátko a všetko nepoznáme. Vieme však o čom AIESEC je a čo ponúka nám ako študentom ako aj firmám. Na začiatok im to stačiť musí, však predsa na schôdzke, ktorá bude trvať cca 15min. si všetko poviete.:-)Nakoľko by sme asi hodiny telefonovali, keby sme im to mali všetko vysvetľovať dopodrobna.



Tak som vytočila teda číslo a ozvala sa teta (ale asi skôr slečna) sekretárka, u ktorej som si pýtala konateľa, ale ten bohužiaľ nebol prítomný, tak som zanechala svoj odkaz s tým, že sa v priebehu budúceho týždňa ozvem. Pravdu povediac, kým sa vytáčalo číslo, tak som bola celkom pekne pod parou ale fakt to bolo v pohode, lebo naozaj tú osobu na druhej strane nepoznáte a ani ona vás a voláte kvôli dobrej veci, takže sa ozaj nemáte čoho obávať.
Síce neviem, ako to bude vyzerať pri ďalšom telefonáte, ale dúfam, že to bude fajn a dohodnem aj schôdzku;-)
(Za všetky rady, skúsenosti a povzbudenie ďakujem naším OLDiekom J)

Evka

Žiadne komentáre: