30 októbra 2008

Teamleader Kloe v Gente:)

Bomboniky z Belgicka

Moje meno je Zuzana Rolincová (KLOE) v LC NR som strávila kráásne dva rôčky! Vyskúšala som si fullmemberstvo, teamleaderstvo, pracu v OC teame na roznych poziciách, recruitment kampaň, kopec schôdzok, buddy system a ešte oveľa viac! AIESEC zo mňa spravil odvážneho, nikdy nie spokojného človeka, ktorý je tak sebavedomý že až!

Tento školský rok som sa stala súčasťu medzinárodného programu ATLANTIS IMRD a momentálne študujem v Belgicku!

Kedze ĽÚBIM cele LC NR na čele s Ivčou bola by hanba Vam nič nenapísať!

Prezradím Vám niečo o Belgicku. Ja mám stále pocit akoby som bola na Slovensku. Ked sa prechádzam trošičku špinavými ulicami a míňam preplnené bari kde vsetci popíajú, mam pocit akoby som bola na Mostnej ulici v Nitre! Zopár rozdielov tu ale je:

  • pivo v bare stojí cca. 3 euro (a to je len trojdecové), najradsej pijú pivo a tvrdý alkohol vidno len zriedka (400 druhov piva)
  • tej ich reči ťažko rozumieť (našťastie všetci ale fakt všetci tu hovoria holandsky+anglicky+francuzsky, ešte aj teta v práčovni, čo rozmiena peniaze hovori po anglicky!)
  • ach čokoláda tááá čokoláda:) všade nájdete malé obchodíky kde majú perfektné bombóniky roznych tvarov a chuti, navštívila som aj múzeum čokolady v meste Brugge, samozrejme aj s ochutnávkou:)
  • počasie tu je zatiaľ neobyčajne pekné, no už by malo začat obdobie dažďov

Moja hlavná náplň tu je štúdium. Študujem na Univerzite v Gente. Počas môjho štúdia, International Master of Rural development, budem študovat v Belgicku, Nemecku a USA Štúdium v Gente je považované za nejteoretickejšie. A veru je to pravda, co ma veľmi neteší, skúšky sa môžu robiť len v jeden termín a všetci spolu. Neviem si predstaviť zatialľako ale zvládnuť sa to musí!

S každým krokom myslím na to ako tento pobyt spraviť prijemnejší. Zaviedla som v našej skupine zahraničných študentov niečo ako GLOBAL VILLAGE kde každí v jeden večer prinesie niečo tipické zo svojej krajiny. Počas týchto večerov ich trápim s Get to know each other hrami. Vyskúšala som hru s toaletným papierom a velmi sa uchytila. AIESEC vďačím za kopec nápadov, za odvahu komunikovať s ľuďmi z roznych krajín sveta, za time management (bo bez neho by som sa naozaj s mojím štúdiom ani nepohla), a aj za kopec kamarátov, ktorí mi vždy pomožu a poradia!!

Tož, toto je prvý bombónik z Belgicka. Z belgickej čokolády sa nepriberá takže je reálne možné, že vám ich sem ešte zopár pridám ;)


--
Zuzana Rolincová

2 komentáre:

Unknown povedal(a)...

cau Zuzi som rad,ze sa ti tak dari,tu Andrej z Valas.Ja viem, ze nevies ktory,dlho som tam nebol.Pozri foto zo Zliechova. Maj sa a drzim prsty.

Lucka povedal(a)...

Jaaaj, Zuzi, ked to tak citam, ... Belgicko je super country, velmi sa mi tam paci. Asi ta pridem pozriet :)