26 novembra 2011

Rozhovor s...


Vyštudoval výkonovú elektroniku na Žilinskej Univerzite. V súčasnosti pracuje ako biznis partner v oblasti ľudských zdrojov v spoločnosti AT&T v Bratislave. Počas štúdia a krátko po ňom pracoval 6 rokov v neziskovej organizácii AIESEC, ktorá je najväčšou študentmi riadenou medzinárodnou organizáciu na svete. Prešiel v nej rôznymi pozíciami a jeden rok viedol AIESEC na Slovensku so zastúpením v siedmych mestách s približne 400 študentmi. Rok žil v Egypte, kde okrem revolúcie zažil nezabudnuteľné dobrodružstvo vďaka jednoročnej odbornej stáži. Jeho skúsenosti a zážitky dnes motivujú ďalších mladých ľudí. O tom, čo motivuje jeho a ako si napĺňa svoje sny nám porozprával Lukáš Jakubička (27).

Ako si spokojný v súčasnej práci?

Momentálne pracujem v telekomunikačnej spoločnosti AT&T ako partner biznis lídrov v oblasti ľudských zdrojov. Dobrá práca je podľa mňa tá, v ktorej osobnostne rastiete, prinášate ovocie a zároveň sa zabávate. Myslím, že moja práca spĺňa všetky tri kritériá, a to je pre mňa dôležité. Na spokojnosti mi pridáva aj presvedčenie, že všetky moje doterajšie skúsenosti vydlaždili cestu k tomu, kde som teraz.

Čo je pre teba v živote výzvou? Čo ťa motivuje?

Motivuje ma veľa vecí. V práci to je určite možnosť naučiť sa niečo nové, pochvala za dobre odvedenú prácu a pod. Vo všeobecnosti ma však motivujú aktívni ľudia a využitý ľudský potenciál. Fascinuje ma, čoho všetkého je človek schopný, ak nasmeruje svoje úsilie správnym smerom. Celý môj život je o hľadaní – hľadaní svojich schopností, hľadaní pravdy, hľadaní súvislostí... Pre mňa je najväčšou výzvou nájsť a pochopiť svoje poslanie a naplniť ho. Nie je nič silnejšie ako človek, ktorý naplno pochopil svoj zmysel života.

Ako to bolo s tvojím príchodom do AIESEC? Čo ťa motivovalo, aby si tam bol, pracoval ako dobrovoľník... a čo ti to dalo?

Zúčastnil som sa prvej AIESEC konferencie, kde ma nadchlo medzinárodné prostredie a fakt, že vzdelávanie môže byť aj zábavou. Moje nadšenie pre organizáciu AIESEC a jej víziu pretrváva až dodnes. Ešte počas štúdia na vysokej škole som si uvedomil, že perfektná znalosť cudzieho jazyka, skúsenosť práce v medzinárodnom prostredí, reálna pracovná skúsenosť a kontakty po celom svete môžu rozhodnúť o tom, kam budú smerovať moje prvé kroky po škole. A tak sa aj stalo. AIESEC mi pomohol získať všetky tieto skúsenosti, ale predovšetkým som si osvojil proaktívny „can-do“ postoj k práci a životu, a to beriem ako ten najväčší benefit.

Rok si strávil na odbornej stáži v Egyptskej Káhire. Čo si tam robil? Prečo si si vybral túto stáž a Egypt?

Pri hľadaní stáže bola pre mňa najdôležitejšia pracovná náplň. Zároveň ma však lákal región Blízkeho Východu, ktorý je napriek pomerne blízkej polohe tak kultúrne vzdialený. Po pár neúspešných pokusoch o stáž v Kazachstane, Indii a v Jordánsku, sa mi podarilo uspieť práve v Egypte. Jeden rok som pracoval v regionálnom centre telekomunikačnej spoločnosti Alcatel-Lucent na oddelení ľudských zdrojov, kde som mal na zodpovedenosti zamestnaneckú komunikáciu pre celý región Blízkeho Východu a Afriky. Zo všetkých smerov to bol nezabudnuteľný rok.

Celé znenie rozhovoru si môžete prečítať na našej webovej stránke www.aiesec.sk/nitra

Žiadne komentáre: